photo class

photo class, originally uploaded by lasuprema.

I’m taking a really short, really basic point-n-shoot photography class. I took away a couple of quick tips from last night’s class. Mostly, though, it just made me sit down and investigate my camera for a couple of hours — something I never take time to do. Now I have some homework: I’ll take some pictures this weekend, then take them to next week’s class & she’ll ID what went wrong. Might be useful. I think I belong in the intermediate class, though.

Oh! I think I figured out what I’m gonna be for Halloween! Have you?

Advertisements
photo class

O, excelsior!

I know, I know. “How can she post so frequently?” you wonder. “All that typing must result in unsightly calluses on her fingers. Eww.” Well, if you’ll just pay a little more attention, you’ll notice that I haven’t posted in over a month. Pretty sad, huh? Yeah, well get used to it. You know, the fanzine this blog replaces only came out once a year. And I had help with that! Seriously, you might wanna read real slow. There might not be another post for a while. Why? It isn’t because I’m lazy, it’s just because I’m undisciplined. And because I don’t really enjoy writing. Luckily, I do enjoy having written, so I reckon I’ll keep it up. Every now and again. (May I suggest a feed reader?)

Summer is ending here and I couldn’t be happier! Sometimes I wonder why I suffer through this brutal weather. It makes me pretty miserable. I can’t cook without heating the house up unreasonably, and I don’t like to go swimming. I do like to go sledding. I live in the wrong state.

I’ve been kinda grumpy all summer, but now that it’s cooling off (it only gets into the upper 80s or low 90s lately), my temperament has been improving. I have more energy and things are starting to sound fun again! Fall’s fun! Highlights of my fall calendar: Cat Power, my brother’s wedding, Magnetic Fields, The Humpers reunion (!), Fun Fun Fun Fest, Charlie Parr, a one-night basic digital camera class, the Flair Symposium, a possible camping &/or hiking trip, and more. Also, the debates, the election, and either unbridled joy or the deepest pit of sorrow the morning after. And the cherry on top: two whole weeks off over the winter break during which time I’ll either finally get my shit together or go totally insane. Yay!

O, excelsior!